Montag, Juni 8

Alltag im Dritten Reich

aber hallo! for fire timer og fire minutter siden trak jeg, og det er ret ok. alltag im dritten reich er det eneste emne jeg har kigget på og. jeg smuttede forbi regitze for at hente hendes Napola-noter og hun har kraftedeme haft den tekst jeg har trukket - hey kids, verden kan godt lide mig! så nu sidder jeg med hendes noter og mit eget knebne ordforråd, men jeg er fortrøstningsfuld.

Jetzt ist es nur die deutsche und ich.

ps. hvis du har guldkort til teksten Freundschaftsringe af Tilde Michels så sig lige til.

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Udviklingen i forholdet mellem Ester og Susi er central, ligeledes er de faktorer der påvirker det, (keyword: beeinflussen = påvirke) altså hvordan autoriteten (den nye læreinde) ændrer deres indbyrdes forhold.
Perspektiver eventuelt til nazismens påvirkning på tyskland mere generelt.

a hat gesagt…

årh, tak du kære anonyme!