Mittwoch, Dezember 10

Stille, Rolig Opgave

jeg sidder i disse dage og skriver SRO. eller, jeg sidder i dag, i morgen og fredag formiddag. men jeg er virkelig meget på røven. nogle af jer husker måske dengang i slutningen af maj, hvor jeg skrev danskopgave - på ret meget samme måde. konstant sagde jeg til mig selv, at jeg skulle tage mig sammen. og jeg kan ikke tælle på tusinde hænder, hvor mange gange jeg har sagt det siden. men jeg har (helt præcist?) fundet ud af, hvad mit problem er.

det er ikke fordi, jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive. det er ikke fordi, jeg ikke synes emnet er dødhamrende spændende. det er ikke fordi, jeg ikke kan. jeg kan bare ikke koncentrere mig. jeg kan ikke fokusere og sige, nu går du i gang! og det skal jeg lære. det kan ikke passe at hele mit liv og samtlige af mine værdier skal gå i fordærv, bare fordi jeg ikke kan få lavet mine skide ting. det kan simpelthen ikke være rigtigt. jeg agter at få skrevet en god SRO og jeg agter at finde en løsning på mit problem. og jeg så skal være dansker anno 2008 og finde mig en coach eller andet, så skal jeg fandme have fixet det her. I må gerne sige til, hvis du har forslag til løsning. og nej, det hjælper ikke bare at sætte sig ned og skrive. det er dét jeg ikke kan.

jeg tror, jeg går i seng nu med kun en halv side på samvittigheden. pis.

7 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Tag dig sammen! Det er det eneste der hjælper. Ellers prøv med at panik tanker om eksamner også bagefter sæt dig så et mål, et mål at få skrevet en ok opgave, man kan jo ikke gøre det lige godt hver gang. Og tænk at det ikke betyder hele verden. Fortæller dine forældre dig måske om gamle dansk stile i folkeren? Næppe. Et mål kunne være tanken om dagen du afleverer, og så arbejd dig hen i mod det.

a hat gesagt…

jeg har taget mig sammen. jeg satte mig ned med det samme og lyttede og gik i gang. jeg er i mit hovede nået ret langt med sangen; mit problem er, at jeg ikke kan koncentrere mig. og jeg ved godt det lyder virkelig ladt, det er det også. men sådan er det. når jeg sætter mig ved min computer og kigger på det jeg har skrevet og det jeg skal skrive, kan jeg ikke fokusere. jeg kan ikke formidle mig og danne et overblik. jeg har taget mig sammen: rigtig, rigtig mange gange. det er bare ikke dét.

og jeg ved godt, det lyder som en dårlig undskyld. men det er det ikke. og. det er ikke mine forældre, jeg vil leve op til. det er mig selv. jeg har ikke nogen stile at skamme mig over, men f.eks. min danskopgave ærger jeg mig stadig over, jeg ikke gjorde det bedre.

Anonym hat gesagt…

Jeg har det altid på præcis samme måde. HVER ENESTE OPGAVE!

Jeg laver lister! og udfylder dem. på den måde er det hele trods alt mindre uoverskueligt. Lav et skelet og put så kød på (god bless dansklærerformuleringer). Så er det så UTROLIGT meget nemmere for mig at få skrevet noget i hvert fald, fordi det bliver til ti mindre opgaver, ikke en stor.

Hver gang du så skal skrive et afsnit samler du alle informationer, der ville passe ind i det afsnit, foran dig. Og så kan du begynde at stykke dem sammen, én for én. Hurtigt vil du opdage hvilken en information, der mest naturligt ville føre ned til næste afsnit - og på den måde bliver det alligevel ok flydende.

Når du har skrevet alt, læser du igennem. og retter sammenhængen. Så ingen sætninger hænger i luften, ingen spørgsmål forbliver ubesvaret...osv osv. Komma til sidst, og så kan du jo evt spørge om jeg vil læse den for dig. oder deine Mutti. ELLER HVEM SOM HELST!

og så.....ja, så kan du printe ud, sætte sammen med den forside, du vist allerede havde lavet, og så kan du aflevere (:

Kodeordet er systemer. Glem at det er en engelsk/musikopgave. Lad være med at tænke så meget over det, og jeg ved godt, at det kan man ikke. MEN! hvis du går i stå, så bare skriv. bogstavelig talt: tast! uden at stoppe. Om du så skal skrive noget vrøvl. For så vil du hurtigt komme til at tænke på noget igen, og du kan jo altid slette.... Og som den anden sagde, tænk på dagen, hvor du aflevere. Det hjælper altid lidt. om ikke andet ubevidst

Anonym hat gesagt…

ok jeg har lige skrevet den længste kommentar ever. fest

a hat gesagt…

men den er god! tusind tak. I er skide søde. jeg er i gang nu, bare skide irriteret over 1/8-noder, der er i sangen, men ikke i noderne.

Anonym hat gesagt…

det er den længste kommentar jeg har set, men den er virkelig god. tak jesus for at tjekke blog midt i sro. så fik man lige de bedste fif! evarrrh!

klp hat gesagt…

jeg gider ikke mere