Dienstag, Dezember 23

skrubler

jeg er sådan en, der tænker. jeg iagttager, dømmer, vurderer og tænker. meget små handlinger kan sætte gang i meget store handlinger. det er derfor, jeg elsker film. i går så jeg Mozart and theWhale og i dag American Splendor. og nu tænker jeg over, hvad det egentlig er, der gør livet vigtigt. er det virkelig penge? for så er jeg på røven. jeg strukturerer min økonomi virkelig dårligt, og jeg vil aldrig blive god til investeringer. er det at føre ens slægt videre? for altså, jeg er pt ikke gravid og har ikke planer om at blive det. men jeg er kvinde, og jeg har da nogle udemærkede gener, og mine ting ville jeg personligt ikke have noget imod at arve. eller er det bare at være glad? for så. ja. det er bare svært at koordinere, ikke? det er svært at sige. nu vil jeg gerne være glad. man kan gøre forskellige ting, for at blive glad. men man kan jo aldrig vide sig sikker. og det er bare svært.

lige dét tænker jeg meget på i disse dage. jeg tænker på, at hvis jeg bruger mine penge på en ny computer, en mobiltelefon eller et par hovedtelefoner, vil jeg måske få noget street credit right now, men det er jo ikke noget mine børn vil få glæde af. hvis jeg tilgengæld køber en eller anden fancy kjole, kan det være den bliver kitsch. og mine plade- og filmsamlinger vil jo også altid kunne bruges. jeg prøver i hvert fald at forme dem som et godt grundlag.
jeg prøver også at være glad. og jeg tror egentlig denne her ferie for en gangs skyld vil gøre noget godt for mig. i dag vil jeg bruge tid på at pakke gaver ind, så jeg kan glæde andre - og der igennem glæde mig selv. jeg tænker meget på det ydre.

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Spørgsmålet til en million: Hvad er den største belønning, vi kan få i livet? Hvad er det højeste, vi kan opnå til gengæld for en anstrengesle, et kærtegn, et ord, et stykke musik, en viden, en maskine eller for et bjerg af penge, for prestige, magt, ære, kærlighed, etik og hvad som helst andet? Svaret er så enkelt at man måske bliver skuffet, for det højeste vi kan opnå er glæde.